Xarxa de transport públic accessible
L’accessibilitat a les xarxes de metro i de bus i en altres transports de TMB.
Barcelona ja té una xarxa de transport públic de referència a Europa en termes d’accessibilitat. A TMB continuem treballant perquè tota la xarxa sigui més accessible per a tothom.
Et proporcionem informació i eines perquè puguis planificar més fàcilment els viatges segons les teves necessitats.
Visita la pàgina Eines d'accessibilitat.
També trobaràs tota la informació que necessitis en els següents apartats del web:
Xarxa de bus
Xarxa de metro
Transports turístics
Atenció al client de TMB
T’oferim diferents canals d’atenció al client perquè puguis triar el que s’adeqüi millor a les teves necessitats.
- Punt TMB digital (oficina virtual): pots fer tràmits i gestions amb TMB per internet.
- Atenció presencial: t’atenem als Punts TMB d’informació i atenció o en qualsevol estació de metro i al bus.
- Accessibilitat al Punt TMB La Sagrera:
- Taula d’atenció preferent per a persones amb discapacitat, mobilitat reduïda i altres necessitats.
- Servei de videointerpretació en llengua de signes per a persones amb discapacitat auditiva.
- Anell inductiu.
- Encaminament fins a la porta del Punt TMB.
- A disposició, plànols de la xarxa de metro en relleu i guia en braille i tinta per a persones amb discapacitat visual.
- Accessibilitat al Punt TMB Sagrada Família:
- Taula d’atenció preferent per a persones amb discapacitat, mobilitat reduïda i altres necessitats.
- Servei de videointerpretació en llengua de signes per a persones amb discapacitat auditiva.
- Anell inductiu.
- Etiqueta NaviLens per a la seva localització.
- Encaminament fins a la porta del Punt TMB.
- Integració del gestor de torns amb la tecnologia NaviLens.
- A disposició, plànols de la xarxa de metro en relleu i guia en braille i tinta per a persones amb discapacitat visual.
- Accessibilitat al Punt TMB Universitat:
- Taula d’atenció preferent per a persones amb discapacitat, mobilitat reduïda i altres necessitats.
- Servei de videointerpretació en llengua de signes per a persones amb discapacitat visual.
- Anell inductiu.
- A disposició, plànols de la xarxa de metro en relleu i guia en braille i tinta per a persones amb discapacitat visual
- Accessibilitat al Punt TMB La Sagrera:
- Altres canals d’atenció: tens altres canals per contactar amb nosaltres: per telèfon, Twitter o Facebook Messenger.
- Guia de l’usuari: consells, normatives i condicions d’ús dels bitllets de metro i de bus.
- Normes i consells d’ús i convivència
- Respecteu els seients i els espais reservats per a persones que mereixen una atenció especial
- Accés de cadires de rodes, cadires de posicionament, escúters i caminadors i rollators. (penjar tríptic)
- Com es viatja en metro.
- .Com es viatja en bus
- Què és un aparada doble? El primer autobús que arriba a la parada s’atura al punt de parada. 1, sempre que li sigui possible. Si arriba un altre bus a la parada quan el punt de parada 1 està ocupat, aquest bus s’atura i agafa passatgers al punt de parada 2. El bus que ha parat al punt 2 no torna a aturar-se al punt de parada 1 i continua la seva ruta, excepte en el cas d’usuaris amb discapacitat visual. Si algun client invident amb discapacitat visual vol accedir a aquell bus, sí que s’aturarà en el punt de parada 1 tot i que el bus ja hagi parat en el punt 2.
- Normes i consells d’ús i convivència
- Preguntes freqüents: Informació bàsica sobre els nostres transports, serveis d’atenció al client, bitllets i normés d’ús, entre d’altres.