Restaurem elements originals de les estacions
Durant el Centenari, treballem per recuperar elements decoratius i arquitectònics que s'han anat perdent amb el pas del temps.
Restauració dels pinacles de l'estació de Liceu
Els pinacles originals de 1925 de l'estació de Liceu tornaran a col·locar-se amb motiu del Centenari de Metro. Aquests elements arquitectònics tornaran a vestir els dos accessos situats a la Rambla, a l’alçada del Liceu, i permetran recuperar l’aspecte original que tenien les dues entrades a l’estació l’any de la seva inauguració.
Del 21 al 27 de juliol s'han tancat temporalment dos dels quatre accessos situats a la Rambla de l’estació de Liceu amb l'objectiu arranjar la xapa frontal oxidada, pintar l’estructura metàl·lica lateral amb signes de corrosió i substituir el vidre lateral interior.
La iniciativa coincideix en temporalitat amb els 100 anys de l'estació, ja que el 5 de juliol de 1925 s’obria al servei l’estació de Liceu. Amb ella es materialitzava també la primera ampliació del pioner tram del Gran Metro de Barcelona, el que avui coneixem com a línia 3.
Restauració de "la rotonda dels transports" de plaça Catalunya
Durant els mesos de maig i juny, el mural conegut com la rotonda dels transports a l’intercanviador de metro i FGC que hi ha sota la Plaça Catalunya es va restaurari en el marc del centenari del metro de Barcelona.
Aquesta col·lecció de 6 plafons es va restaurar gràcies a la iniciativa impulsada per Transports Metropolitans de Barcelona i el Servei d’Arqueologia de Barcelona- Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), i va passar per tres fases incloent les primeres feines de conservació de l’espai, la restauració, neteja i adequació de tot el conjunt mural i un pla de manteniment a futur.
En aquest projecte també hi va intervenir l’Escola Massana (EM), de la qual van sorgir els autors originals d’aquest mural l’any 1969, i alumnes de l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya (ESCRBCC), que es van encarregar de les tasques directes sobre el mural.
Al voltant del mural també s’hi va treballar en feines de polit del paviment i les parets, així com en la il·luminació i en la neteja del salomó o làmpada central que presideix l’espai.