Declaració d'accessibilitat de TMB App
TMB s’ha compromès a fer accessible la seva aplicació de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic (en endavant, Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre).
Els requisits de la Norma UNE-EN 301549:2022 considerant les excepcions del RD 1112/2018 s'apliquen a:.
- TMB App per a iOS. Accedeix a la declaració d'accessibilitat de TMB App per a iOS.
- TMB App per a Android. Accedeix a la declaració d'accessibilitat de TMB App per a Android.
Accés a les stores
- TMB App per a iOS. Accedeix a l'App Store per descarregar-la.
- TMB App per a Android. Accedeix a la Play Store per decarregar-la.
Observacions i dades de contacte
Es poden realitzar comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 10.2.a del Reial Decret 1112/2018), a través de la següent adreça de correu electrònic: comunicaciodigital@tmb.cat.
Per exemple:
- Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d’aquesta aplicació.
- Transmetre altres dificultats d’accés al contingut.
- Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l’accessibilitat de l’aplicació.
Les comunicacions seran rebudes per l’equip d’Estratègia i Canals Digitals.
Sol·licituds d’informació accessible i queixes
Per fer sol·licituds d'informació accessible cal adreçar-se a la bústia de contacte comunicaciodigital@tmb.cat.
Per tramitar una queixa (article 12 del Reial Decret 1112/2018) cal accedir al tràmit Queixes, reclamacions i suggeriments.
Procediment d’aplicació
Si un cop realitzada una sol·licitud d'informació accessible, aquesta ha estat desestimada o no estàs d'acord amb la decisió adoptada, o la resposta no compleix amb els requisits de l'article 12.5 del RD 1112/2018, pots iniciar una reclamació a través del formulari Queixes, reclamacions i suggeriments, per:
- conèixer i oposar-te als motius de la desestimació
- instar a l’adopció de les mesures oportunes en cas de no estar d’acord amb la decisió adoptada
- exposar les raons per les quals consideres que la resposta no compleix amb els requisits exigits.
També es pot iniciar una reclamació en cas que hagin transcorregut 20 dies hàbils sense haver obtingut cap resposta.
El compromís de TMB per l'accessibilitat
Aquesta aplicació aplica els requisits de la Norma UNE-EN 301549:2022 considerant les excepcions del RD 1112/2018.
L’aplicació de TMB (TMB App) s'ha construït amb l'ànim de facilitar l'accés universal a totes les persones que la consulten independentment de les seves capacitats, físiques, sensorials o intel·lectuals, i del context tècnic d'ús amb què ho fan (tipus de dispositiu, programari, velocitat de la connexió, condicions ambientals, etc.).
Per això, treballem amb l'objectiu d'eliminar les barreres que dificulten l'accés a la informació i la comunicació.
El compromís de TMB és arribar a complir el nivell de conformitat ‘Doble-A’ (AA), tal com exigeixen a les administracions públiques les legislacions europea i estatal.
Context normatiu
La Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre de 2016 estableix les normes que s’exigeixen als estats membres per tal que tots els webs i aplicacions mòbils del sector públic, independentment del dispositiu utilitzat per accedir-hi, compleixin els requisits d’accessibilitat que es recullen a la norma UNE-EN 301549:2022, de requisits d’accessibilitat per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa.
La norma UNE-EN 301549:2022 es basa principalment en les Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, d’agost 2018. Concretament cal complir el nivell AA. No obstant això, la norma també té altres requisits addicionals, obligatoris i condicionals.
La directiva és d’obligat compliment però no és directament aplicable, per això en l'àmbit estatal s’ha desenvolupat un reial decret que desenvolupa l’abast i els requisits, com a mínim. La transposició estatal és el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.