Obrim els espais del metro
T'agradaria posar-te a la pell d'un conductor de metro? Vols descobrir com es controla tot el que passa al metro? T'imagines com de gran és una cotxera de metro? Pel Centenari, et convidem a fer-ho!
Obrim el metro per a tu

Hem preparat noves visites per a aquesta tardor
Durant el 2025 obrim al públic diferents centres de treball de TMB i donem a conèixer a la ciutadania alguns espais de la xarxa que estan destinats a usos exclusivament professionals.
Places exhaurides!
Visita als simuladors de conducció de metro
13, 14, 20 i 21 de setembre / 4, 5, 25 i 26 d’octubre
La nova sala de simulació, estrenada al setembre del 2024, disposa de 8 cabines de simulació de conducció de diferents sèries de metro. Durant la visita, les persones inscrites podran aprendre com funcionen aquestes eines i tindran l’oportunitat de provarles cabines de simulació de què disposa la instal·lació.
Des que es va obrir la nova sala de simuladors, hi han passat 441 professionals i es preveu acabar el 2025 amb un total de 2.800 hores de formació al nou emplaçament.
Els simuladors prevenen tota mena d’incidències i situacions que es poden donar a la xarxa i permeten reduir en més d’un 10% aquelles incidències que venien derivades de la conducció. L’espai també permet millorar la comunicació entre professionals de TMB posant en contacte directe a futurs treballadors i treballadores amb comandaments que ja ho són o ho seran en un futur.
Visita al Centre de Control de Metro
13, 14, 20 i 21 de setembre / 4, 5, 25 i 26 d’octubre
Els visitants podran descobrir com, des de la Sagrera, fem servir la tecnologia més avançada per garantir el funcionament correcte de la xarxa de metro, tant de les línies convencionals actuals (L1, L2, L3, L4 i L5) com de les noves línies automàtiques sense conductor (L9/10 i també L11).
El CCM funciona tot l’any, les 24 hores del dia, supervisant que es proporcioni el servei programat amb la màxima qualitat. Això implica controlar la regulació dels intervals dels trens, ajustar l’oferta a la demanda en temps real, gestionar els treballs nocturns i els canals d’informació interna i externa, així com realitzar estudis sobre el servei. També resol les incidències imprevistes, coordinant les eventualitats i les emergències que es puguin produir.
Nous espais que s’obriran al públic
Visita al taller de Santa Eulàlia

13, 14 i 20 de setembre / 4, 5 i 25 d’octubre
Construït el 1922, és el més antic de la xarxa de metro de Barcelona. El taller dona servei a la línia 1. Ubicat en un edifici que acull tres naus de cotxeres i un recinte d'oficines, el conjunt està considerat monument protegit com a bé cultural d'interès local del municipi de l'Hospitalet de Llobregat.
Visita al taller del ZAL

13, 20 i 21 de setembre / 4 i 25 d’octubre
Les instal·laciones del ZAL donen servei a les línies 9 i 10, ambdues automàtiques i les més noves de la xarxa de metro de Barcelona. En aquest taller es posen a punt els trens i se supervisen els sistemes que permeten que aquest mitjà de transport funcioni tots els dies.
Visita a la subcentral elèctrica de Mercat Nou

13, 14, 20 i 21 de setembre / 4, 5, 25 i 26 d’octubre
El recinte és un dels edificis originals que queden de l'antic Metro Transversal (avui línia 1). Obra de l'arquitecte Joan Bergós Massó, autor de construccions d’influència renaixentista italiana, de l’art tradicional català i algunes derivades del modernisme i de l’arquitecte Gaudí.
Visita a l’estació Gaudí

4, 5, 25 i 26 d’octubre
Des de la seva construcció el 1968, l'estació Gaudí ha estat tancada al públic, convertint-se en una de les anomenades "estacions fantasma" del metro de Barcelona. Situada entre les estacions de Sagrada Família i Sant Pau/Dos de Maig, serà possible recórrer-la mitjançant aquestes visites guiades que permetran conèixer com és aquest espai subterrani.
Visita a l’escala de cargol d’Urquinaona

13, 14, 20 i 21 de setembre / 4, 5, 25 i 26 d’octubre
El 19 de desembre del 1926 el Gran Metro obria un segon ramal de la seva línia que enllaçava l'estació d'Aragó amb la de Jaume I, i que incorporava una altra estació intermèdia, Urquinaona (avui línia 4). El seu accés original disposava d'un edicle de ferro i vidre que protegia les escales i l'ascensor. Amb el pas del temps, l'edicle va anar perdent els elements decoratius de forja i finalment es va enderrocar l'any 1972.
Visita nocturna a l’estació Correus

20, 21 i 22 d'octubre / 17, 18 i 19 de novembre
L’estació de Correus, que originàriament formava part del segon ramal de la línia del Gran Metro, va estar en funcionament des del 1934 fins al 1972, quan la línia 4, a la qual llavors pertanyia, es va perllongar fins a la Barceloneta. Durant la visita es baixarà a la via per caminar aproximadament 5 minuts fins arribar al tram on s’ubicacava l’estació de Correus.