Tècnic/a Responsable de Sistemes Tecnològics Oberts
Referència 96110
Admissió de sol·licituds: fins a les 23:59 h. del dia 12/03/2020
Sota les directrius del Responsable de la Unitat d’Enginyeria Digital de Sistemes Oberts, responsabilitzar-se de la estratègia, planificació, execució de projectes, operació i millora contínua de les tecnologies al seu càrrec (broker, transit, etc.), per garantir el perfecte funcionament de les mateixes, el compliment del seus nivells de prestació, la seva permanent adaptació a les necessitats de negoci, i la seva adequació al Pla Director de Tecnologia (PDT) de TMB.
Funcions principals:
- Responsabilitzar-se dels sistemes i productes tecnològics al seu càrrec, durant tot els seu cicle de vida:
- Proposar i executar el mapa de ruta dels sistemes, per garantir la seva plena adequació a les necessitats del Negoci i a les realitats tecnològiques vigents en cada moment.
- Analitzar les sol·licituds de Negoci i proposa les solucions tecnològiques corresponents i els projectes per implementar-les.
- Dur a terme el disseny tècnic dels sistemes i productes tecnològics. Organitzar en un model coherent l'actuació de totes les parts (Operacions, Mantenidors, empreses externes, etc.) involucrades en la gestió tecnològica dels sistemes, definint els processos, aspectes documentals, eines, formació i procediments, necessaris per garantir al bon funcionament del sistema. Identifica els indicadors de qualitat i rendiment per tal de poder fer un seguiment continuat de la prestació.
- Liderar els projectes d’implantació dins del seu àmbit. Treballa conjuntament amb els departaments de suport i manteniment per orientar el plantejament, contractació i posterior seguiment dels contractes de manteniment i suport dels sistemes.
- Garantir el bon funcionament en explotació dels sistemes dels quals és responsable, supervisant els resultats de les accions de les parts implicades (Operacions, Mantenidors, empreses externes, etc.) i controlant el nivell de prestació. Recolzar en el seu equip de treball atén les peticions que sorgeixen en el dia a dia i lidera la gestió de problemes. Intervé en aquells problemes de gran complexitat tecnològica.
- Garantir la evolució i millora continua dels sistemes del quals és responsable. Vetlla per l'evolució tecnològica dels productes i supervisa el grau d'obsolescència, proposant i executant mesures per mitigar-la. Revisar els procediments de gestió de la tecnologia per tal de millorar-los. Supervisar els costos associats als sistemes i proposa i executa mesures per reduir-los.
- Participar en la preparació del pla de treball anual (projectes, activitats, càrregues horàries, pressupost, etc.) del sistemes i productes al seu càrrec, per ser integrat en els plans de treball de la Unitat i del Àrea.
- Dur a terme el rol d’especialista de les tecnologies de la seva responsabilitat, mantenint-se actualitzat, com a especialista, en els marcs tècnic i legal de les tecnologies i fent el seguiment de l'estat d'art de la tecnologia, de les empreses proveïdores de solucions i de les experiències tecnològiques d'altres Empreses.
- Portar a terme tasques de suport a l'organització, en l'àmbit de la seva especialitat: Participació en accions de divulgació, suport al negoci exterior de TMB i participació en comitès interns de TMB.
- Dirigir i executar projectes de l'àmbit d’Enginyeria Digitals de Sistemes Oberts, o participar dins de projectes corporatius, en els que els seus coneixements tècnics i competències siguin d'aplicació. Per a cadascun dels projectes al seu càrrec:
- Definir l'enfocament i el pla del projecte: Concreta els objectius del projecte, el seu abast, els productes resultants i la metodologia que s'ha d'utilitzar per obtenir-les. Estableix les fases d'execució del projecte i els temps previstos segons els recursos humans i materials que cregui necessaris. Determina el grup de tasques que requereix el projecte i la seva organització. Proposa i negocia els mecanismes de comunicació i report.
- Dur a terme la contractació de les empreses externes i la mobilització dels recursos interns implicats en el desenvolupament del projecte, comprovant que el treball es durà a terme d'acord amb el marc de protecció de riscos laborals vigents.
- Dirigir el desenvolupament i execució del projecte, coordinant les activitats del grup de treball assignat i liderant l’equip humà. Du a terme el control i supervisió dels contractistes. Vigila assegurament de la qualitat. Controla les desviacions de temps i costos i gestiona els riscos del projecte, proposant i executant les mesures per mitigar-los. Realitza les accions de comunicació previstes per al projecte.
- Portar a terme la transició cap a l'operació dels sistemes sota el projecte, assegurant que es resolen els lliuraments documentals, la formació dels usuaris, i que operen tots els procediments de gestió necessaris per garantir el seu funcionament.
- Participar a les guàrdies de Tecnologia.
- Realitzar qualsevol altra tasca que pugui indicar la seva Prefectura/Direcció, que sigui necessària pel servei a prestar, i que estigui contemplada dins de les tasques susceptibles a realitzar per qualsevol llicenciat-grau universitari-Enginyer Superior, en el seu exercici ple, lliure i complert de la professió.
- Realitzar qualsevol altra tasca/assumir qualsevol altra responsabilitat, derivada dels procediments de PRL (Prevenció de Riscos Laborals), i Qualitat i Medi Ambient que hi pugui haver en cada moment degudament aprovats i publicats en el llibre de procediments de TMB, i vinculats a cada lloc/càrrec ocupat.
Requisits
- Titulació universitària (titulació oficial homologada finalitzada), d’enginyeria (tècnica o superior) / grau universitari en les especialitats d’informàtica o telecomunicacions. Al llarg del procés s’haurà d’acreditar de manera oficial.
- És imprescindible aportar una experiència professional acreditada en desenvolupament de projectes informàtics (gestió i coordinació de tasques, interlocució amb client intern i gestió de requeriments).
- Disposar de coneixements tècnics i experiència professional acreditada de, com a mínim, 3 anys en els següents entorn tecnològics:
- Disseny d'arquitectures de microserveis (basades en serveis REST i amb patró API).
- Implementació de solucions de càlcul de rutes per transport públic.
- Disseny de models de transport públic (amb l'estàndard GTFS).
- Desenvolupament de serveis amb NodeJS i ExpressJS.
- Desenvolupament en serveis de localització en temps real (GTFS-Realtime, streaming...).
- Securització de serveis i implementació de clients via estàndard de seguretat OIDC.
- Disposar de coneixement avançats vers normes, legislació, jurisprudència vigent vinculada als àmbits propis de responsabilitat.
- Disposar de coneixements avançats d’eines ofimàtiques (Word, Excel, PowerPoint) i SAP o similars.
- ES VALORARÀ:
- Coneixements en eines de processament de dades (ELK, Kafka, NChan, etc.).
- Coneixements en entorns tecnològics Cloud (AWS, GCP o Azure).
- Coneixements en tecnologies de contenidors i orquestadors (Docker i Kubernetes).
- Coneixement en eines de monitorització i observabilitat (Prometheus, Grafana, etc.).
- Coneixement en eines GIS (GeoServer, QGIS, Openlayers, MapboxGL, etc.).
- Coneixement en bases de dades (Oracle, PostGIS, Cassandra, DynamoDB, Tile38, Redis, etc.).
- Coneixements en eines d'automatització (Ansible, Terraform, CloudFormation, Powershell, Rundeck, etc.).
- Coneixements en metodologies i tecnologies de CI/CD, resiliència i cultura DevOps.
S'ofereix:
- Contractació per obra i servei, amb una durada màxima de tres anys.
- Retribució segons conveni (categoria professional de tècnic agregat H).
Altres dades:
- Les persones interessades han d’enviar la seva candidatura mitjançant el web de TMB (www.tmb.cat), apartat “Treballa i forma’t amb nosaltres”, oferta “Tècnic/a Responsable de Sistemes Tecnològics Oberts - Ref. 96110”, adjuntant-hi el CV actualitzat amb una fotografia recent. El termini màxim per fer-ho és fins a les 23.59 h del dia 12 de març del 2020, inclòs.
- Al CV, cal fer-hi constar clarament les dades següents: nom i cognoms, telèfons de contacte, adreça electrònica, adreça postal, DNI, data de naixement i titulacions acadèmiques finalitzades.
- Cal incloure-hi, també, un detall exhaustiu de l’experiència laboral aportada: empreses on s’ha treballat i la durada a cadascuna d’aquestes, les tasques concretes desenvolupades, la tipologia de projectes gestionats i les tecnologies amb les quals s’ha treballat o s’aporta coneixement. No s’acceptarà cap candidatura que no aporti totes les dades esmentades.
- Es farà una preselecció de currículums segons els criteris de formació i l’experiència laboral descrits. Les persones preseleccionades seran convocades a les proves mitjançant correu electrònic.
- Totes les candidatures que no rebin cap notificació en un termini de 30 dies (un cop acabat el termini de recepció de candidatures) es consideren no preseleccionades.